Eldina Knez – Networking kao faktor razvoja svake firme

07/17/2007 0

"Najbolja preduzeća su na neki način networking preduzeća, koja znaju dobro balansirati centralizovan i decentralizovan način odlučivanja i omogućiti prenos i protok informacija i talenta", kaže Eldina Knez , savjetnica ministra za razvoj Slovenije za područje odnosa s javnošću i predavač na predmetu Networking i pisanje govora na Specijalističkom kursu za odnose sa javnošću(PR AKADEMIJA) u Banjaluci.

Networking, ili kako neki zovu društveno umrežavanje, ili pak, sklapanje i širenje poslovnih ili ličnih kontakata radi ostvarivanja najrazličitije vrste interesa, polako ali sigurno prodrlo je u samu srž funkcionisanja globalne društvene zajednice i čini se kao da je zapravo oduvijek bio tu.

Eldina Knez: Networking nije nešto novo, radimo ga svi, svaki dan, i sve vrijeme ostvarujući kontakte sa drugim ljudima. Ali u poslovnom smislu gleda se kroz određeni rezultat, dodatnu vrijednost, odnosno povećanu produktivnost na bilo kom nivou, ličnom ili profesionalnom. Kvalitetan networking se radi strateški. Ne samo kroz skupljanje vizit kartica, već kroz stratešku izgradnju lične i operativne mreže. Lične, da bi unaprijedili sebe i posao koji obavljate, a operativne da pomognete firmi da se orijentiše u smjeru u kojem će imati kvalitetne veze, koje će joj donijeti bolje i kvalitetnije funkcionisanje na tržištu ili bez kojih će početi da gubi svoju poziciju.

"Intermezzo": Može li poslovni svijet danas funkcionisati bez networkinga?

Eldina Knez: Nikako, ja bih čak bila drastična i rekla da ne može niko, pogotovo u radu koji se zasniva na znanju. Pri tom ne govorim samo o operativnim poslovima, u proizvodnji, već sve ostalo što je usmjereno ka razvoju i korištenju znanja zahtjeva networking. Međutim "Toyota" je dobar primjer kompanije u kojoj recimo i ljudi koji rade direktno na proizvodnji automobila, kroz određen feedback, naglašavanje problema i nedostataka u tom ciklusu proizvodnje svojim nadređenima rade određeni vid networkinga. Ne mogu zamisliti nikakav posao bez networkinga, jer u smislu ekonomskog pokazatelja networking predstavlja nevidljivog činioca razvoja svake firme.

"Intermezzo": Ne čini li vam se da je nekad tanka granica između networkinga i lobiranja?

Networking i lobiranje možda se može samo razdvojiti u smislu da je lobiranje više fokusirano. Networking ima širi značaj, i ima strateške aplikacije jer se gradi dugotrajno i unaprijed, a lobiranje su projekti koji su vezani za konkretan cilj i tačno određen vremenski period u kojem je to potrebno postići. Ipak, povezano je u tom smislu da neko ko je dobar networker bi mogao biti dobar lobist, a dobar lobist bez dobrog networka ne postoji. Takođe u networkingu ti nisi obavezno medijator nego igrač.

Ostavite komentar »