Banjalučka pivara nastavlja sa gubicima u poslovanju

10/11/2007 0

Da nije žalosno bilo bi smiješno jer su direktori pivare prije nekoliko mjeseci gromoglasno najavljivali izvoz banjalučkog Nektar piva u Englesku. Kao da Englezi pored svih svojih legendarnih piva samo Nektar čekaju.

 

Banjalučka pivara je prvo polugodište ove godine okončala sa gubitkom od 6,2 miliona KM, što je za 8,2 odsto lošiji poslovni rezultat u odnosu na isti period prošle godine, pokazuje finansijski izvještaj preduzeća.

Pivara sa najvećim kapacitetom u BiH je u prvih šest mjeseci ove godine ostvarila prihod od 12,5 miliona KM, koji je za 17,9 odsto niži u poređenju sa istim prošlogodišnjim obračunskim periodom.

Prihodi od prodaje piva iznosili su 9,25 miliona KM i za 23,8 odsto su manji u odnosu na polugodište 2006. godine.

Od toga se 9,22 miliona KM odnosi na prodaju na domaćem tržištu, a nešto manje od 20.000 KM na inostranom tržištu gdje je zabilježen simboličan napredak.

Da nije žalosno bilo bi smiješno jer su direktori pivare prije nekoliko mjeseci gromoglasno najavljivali izvoz banjalučkog Nektar piva u Englesku. Kao da Englezi pored svih svojih legendarnih piva samo Nektar čekaju.

Banjalučka pivara će, po svemu sudeći, i drugu godinu od privatizacije i ulaska novog vlasnika, britanskog fonda “Altima”, ući u još veći finansijski minus.

Nakon što su prošlu godinu okončali sa gubitkom od 11,2 miliona KM, za tri odsto većim u odnosu na 2005. godinu, ova će, izgleda, biti još dublje razočaravajuća i suprotna bombastičnim najavama novog rukovodstva Banjalučke pivare.

Prvi direktor stranac u Banjalučkoj pivari Kevin Smit, a nakon toga i njegov nasljednik Nikolas Peni, u više navrata su tvrdili da će ta fabrika do kraja 2007. godine postati lider na tržištu piva u BiH.

Rezultati i vrijeme su ih potpuno demantovali, jer se Banjalučka pivara ne može u konkurenciji pivara iz Srbije izboriti ni za prvo mjesto na matičnom tržištu RS i dovedena je u još goru situaciju nego pred privatizaciju.

Sada kada su se upecali u sopstvenu mrežu obmana i kada je javnost spoznala da od njihovih obećanja nema ništa, rukovodstvo Banjalučke pivare opravdanje za loše rezultate pokušava naći u slaboj državnoj zaštiti domaćih pivara.

Analitičari ističu da se radi samo o novom bacanju prašine u oči lakovjernima, ukazujući da je sadašnja situacija na tržištu piva identična onoj kada je “Altima”, potpuno svjesna stanja u BiH, ulazila u Banjalučku pivaru.

Dok Banjalučka pivara propada i gubi pozicije na BH tržištu, njeni direktori Nikolas Peni i Fabio Martineli bezbiržno posmatraju tržišni sunovrat i bave se razvijanjem svojih vlastitih biznisa u Republici Srpskoj.

D.R.

Ostavite komentar »