The Marlboro Man, najmoćniji brend imidž 20. vijeka

05/10/2008 0

Zora.  Ljubičasta izmaglica.  Tragovi noćnog mraza.  U polumraku, stoka se komeša.  Iz njihovih tijela zrači toplina, iz nozdrva diže para.  Plamičak.  Snažan muškarac, sa Stetsonom na glavi, prinosi vatricu licu, izboranom od vremena.  Duboko uvlaci.  Nebom se rumenilo razlijeva.


Uz ovakve prizore i muzičku podlogu iz filma Sedmorica veličanstvenih, šezdesetih godina prošlog vijeka na svijet je stigla reklama za Marlboro cigarete, Bila je to, vjerojatno, najuspješnija u istoriji reklamna kampanja za cigarete i još uvijek se prikazuje u nekim dijelovima svijeta ili je barem bila prikazivana do nedavno.  

U SAD-u Marlboro Man je protjeran s televizije još 1971. godine, ali imidž se već bio tako čvrsto ukorijenio da zabrana televizijskog reklamiranja cigareta Marlboro Manu nije nimalo naškodila.  Preživio je bez problema.  Umjesto da jaše u sumrak, prešao je u štampane reklame i osvanuo na hiljade reklamnih panela duž američkih cesta.  Marlboro Man – naočit, snažan, krepak, u prirodi, s cigaretom u ustima, bio je, u Sjedinjenim Državama, dio reklamne kampanje za Marlboro cigarete od 1954./1955. pa sve do 1999. godine.  

U svijetu marketinga, međutim, čak i oni koji se gnušaju industrije duhana priznat će da je Marlboro Man imao uspjeh bez presedana, kao sredstvo globalnog marketinga u prodaji Philip Morris cigareta. Marlboro Man reklamna kampanja bila je, kažu, jedna od najbriljantnijih svih vremena.  Allan Lazar, Dan Karlan i Jeremy Salter, autori knjige 101 najutjecajnija osoba koja nikad nije živjela, stavljaju na prvo mjesto – Marlboro Mana.  No, još prije njih, to je učinio i časopis Advertising Age.  Odabrao je Marlboro Mana kao najmoćniji brend imidž 20. vijeka, a reklamnu kampanju kao jednu od najboljih tog razdoblja.

(VOA)

Ostavite komentar »